top of page

3 fontos szempont ERP partner választáshoz

Ha a jövő sikeres cégeihez akarsz tartozni, nem bízhatod a véletlenre, hogy kivel indulsz el a digitális átalakulás útján.


Kedden tárgyaltam egy fiatal testvérpárral, akik egy sikeres generációváltás után vették át családi vállalkozásuk irányítását. Bár a covid idején átmenetileg visszaesést tapasztaltak, azóta számos döntést és lépést meghoztak, aminek köszönhetően ismét stabilan fejlődnek. Most azonban egy új kihívás előtt állnak: meglévő, megszokott ERP-rendszerük már nem képes lépést tartani a cég fejlődésével és a piaci igényekkel.


Pontosan tudják, hogy ez a döntés meghatározza a cégük jövőjét és növekedési lehetőségeit. Ugyanakkor még mindig emlékeznek arra a sok nehézségre, amivel az előző bevezetése járt. Emiatt legszívesebben halogatnák, de tudják, hogy ezzel fokozatosan versenyhátrányba kerülnének. Végül úgy döntöttek most van rá idejük, ezért most tudják lecserélni.


Minél jobban körüljárták a témát, minél több ERP-s céggel beszéltek, annál kevésbé tudták eldönteni, hogy mi alapján válasszák ki azt a partnert, akivel a következő sok évben szorosan együtt fognak dolgozni.



Egy új megoldás választása előtt számos dolgot fel kell térképeznünk egy cégnél (pl. cég felkészültsége, felépítése, kulcspozícióban lévők hozzáállása, vezetők digitális stratégiája, stb.), de ennek az anyagnak most csak az a feladata, hogy támpontot adjon a partner kiválasztásához.


Három szempontot emelek ki, az RSzH hármast:

  1. Rugalmasság

  2. Szervezetfejlesztés szakmai tudás

  3. Hosszú táv


Mindhárom szempontról hosszan érdemes egyeztetni, ezért ha érdekelnek a részletek szívesen elmondom, itt most csak röviden foglalnám össze:


  1. Rugalmasság

2020 óta a világ fejlődése felgyorsult, a változás állandó. A munkatársak megváltoztak, a technológia havonta szabja át az elérhető lehetőségeket. Ha egy konzervatív ERP bevezetési tanácsadót kérdeznénk, azt mondaná egy olyan ERP-t válassz, amiben minél kevesebbet kell fejleszteni. De ami igaznak tűnt 10 évvel ezelőtt, az ma már rég elavult. Olyan partner kell, aki nemcsak mondja, hogy rugalmas, hanem a gyakorlatban is az.



  1. Szervezetfejlesztés szakmai tudás

A digitális transzformáció nem informatika és nem egy megvásárolható termék, vagy letölthető szoftver. Ha jól akarjuk csinálni, akkor a transzformáció az egész szervezetet, munkaköröket, folyamatokat érinti. Ettől lesz a cég hatékonyabb, ettől lesz versenyképes az új technológiát használó más cégekkel szemben. Olyan partnerre van szükség, ahol vannak szakemberek, akik ebben a szervezetfejlesztésben is tapasztaltak. Akik átlátják és megértik a működésemet és képesek értékes javaslatokat tenni.


  1. Hosszú táv

A fenti kettő keveset ér, ha 3 év múlva már nem tudják fejleszteni a megoldásom, például mert elmegy néhány kulcs programozó, nem lesz rám kapacitásuk, elfelejtették mit hogyan oldottak meg nálam, vagy tönkremegy szolgltatót. A cél az, hogy egy olyan megoldásom legyen, amit nem lehet kinőni. Ami végig fog kísérni legalább 10 évig és segíteni fog ebben a változékony világban sikeres maradni. Amibe bele tudom építeni a felmerülő, izgalmas  üzleti ötleteimet. Ami újra ás újra inspirálni tudja a motivált vezetőimet azzal, hogy ők is hatással lehetnek a fejlődésére. Ami kiegészíthető bármilyen üzletággal, amit a következő években kitalálok.


Ha bővebben érdekel, hogy a fenti három szempont hogyan valósítható meg, vagy hogyan ellenőrizhető, hívj fel, vagy írj nekem egy emailt.


Mi ezzel tudunk hozzájárulni, hogy ügyfeleink tisztán lássák a lehetőségeiket, és a jövő sikeres cégei lehessenek.


Gerevich János

Digitális transzformáció specialista, ügyvezető

bottom of page